بلاگ

"تسه" تحقق یک رویا
"تسه" یا اوراق تسهیلات مسکن که در بازار سرمایه معامله و از طریق بانک مسکن منتشر میشود.

سامانه کدال چیست و چه کاربردی برای سهامداران دارد؟ (بخش دوم)
در ابتدا با عنوان سامانه کدال چیست و چه کاربردی برای سهامداران دارد؟ به معرفی این سامانه پرداختیم در بخش دوم این گزارش به بررسی پرکاربردترین عناوین سامانه کدال میپردازیم.
سامانه کدال چیست و چه کاربردی برای سهامداران دارد؟ (بخش اول)
در بخش اول این گزارش درباره سامانه کدال و هدف اصلی پیدایش این سامانه اطلاعات کلی می خوانید؛ در ابتدا باید عنوان کرد که هدف اصلی از راهاندازی سامانه جامع ناشران فراهم آوردن پایگاه داده اطلاعات مالی شرکتهای پذیرفته شده در بورس بوده است تا سرمایهگذاران بتوانند به راحتی به اطلاعات منتشر شده از سوی شرکتها دسترسی پیدا کنند و مجبور نباشند تا برای به دست آوردن اطلاعات هر شرکتی به یک سایت مجزا مراجعه نمایند.

سبدگردانی چیست و چگونه انجام میشود؟
سبدگردانی یکی از مفهومهای جالب در بازار سرمایه است. به زبان ساده میتوان سبدگردانی را اینگونه تعریف کرد: «سپردن سرمایه به فردی به نام سبدگردان که او مسئولیت مدیریت سهام سرمایه گذار را بر عهده میگیرد و با استفاده از دانش و تجربهاش سهمهای گوناگون را خرید و فروش میکند.» نام دیگر سبدگردانی «مدیریت پرتفوی» است. سبدگردانها افرادی با تجربه و کارشناس حرفهای بازار بورس هستند که بر اساس ویژگیهای سرمایه گذار مانند سطح ریسکپذیری و میزان سرمایه، سبدی مناسب او تشکیل میدهند و مرتب آن را مدیریت میکنند.

تحلیل تکنیکال و بنیادی
به صورت سنتی دو روش برای تحلیل قیمت سهام در بازارهای مالی وجود دارد: تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال

صورتهای مالی (بخش دوم)
معمولاً سهامداران شرکت بیش از هر کس دیگری به صورتهای مالی شرکت علاقه دارند. هدف سرمایهگذاران از بررسی صورتهای مالی، بررسی سودآوری شرکت، بررسی عملکرد مدیران شرکت و بررسی وضعیت مالی و قدرت نقدینگی شرکت در ایفای تعهدات و اجرای برنامههای آتی است.

صورتهای مالی (بخش اول)
معمولاً سهامداران شرکت بیش از هر کس دیگری به صورتهای مالی شرکت علاقه دارند. هدف سرمایهگذاران از بررسی صورتهای مالی، بررسی سودآوری شرکت، بررسی عملکرد مدیران شرکت و بررسی وضعیت مالی و قدرت نقدینگی شرکت در ایفای تعهدات و اجرای برنامههای آتی است.

روشهای افزایش سرمایه (بخش دوم)
بیشتر شرکتها طی چرخه حیات و فعالیت خود در مقاطعی از زمان به دلایل مختلفی همچون توسعه فعالیتهای جاری خود، حفظ قدرت رقابت یا اصلاح ساختار مالی نیاز به منابع مالی بیشتری نسبت به آنچه در اختیار دارند، پیدا میکنند. یکی از روشهای این تامین مالی جدید افزایش سرمایه است.

روشهای افزایش سرمایه( بخش اول )
بیشتر شرکتها طی چرخه حیات و فعالیت خود در مقاطعی از زمان به دلایل مختلفی همچون توسعه فعالیتهای جاری خود، حفظ قدرت رقابت یا اصلاح ساختار مالی نیاز به منابع مالی بیشتری نسبت به آنچه در اختیار دارند، پیدا میکنند. یکی از روشهای این تامین مالی جدید افزایش سرمایه است.